Przejdź do głównej zawartości

Negocjacje - czyli o rozwiązywaniu konfliktów cz.2

5. Podział negocjatorów na określone role.
 6. Wybrane techniki negocjacyjne.
  1.  Balon próbny - sposób na sprawdzenie, jakie ograniczenia postawił sobie partner negocjacji.
  2. Imadło -  technika, która służy do wybadania przeciwnika i "dokręca" nasze wymaganie wobec oferty partnera.
  3. Gra czasem - metoda łudząco podobna do tej stosowanej przez trenerów siatkówki, którzy w  momencie niesprzyjającej sytuacji  wyznaczają przerwę na naradę z zespołem.
  4. Taktyka salami - polega na zdobywaniu aprobaty drugiej strony na szereg mało istotnych rzeczy, które w efekcie mogą przynieść zwycięstwo w negocjacjach jednej ze stron.
  5. Technika darmowe przysługi - gdy zaoferujemy drugiej stronie jakieś "bezinteresowne" ustępstwo, to zobowiążemy ją podświadomi
  6. Technika dobry/zły policjant - potrzebny przynajmniej dwuosobowy zespół negocjacyjny. Jedna z osób jest miła dla przeciwnej strony, a druga jest stanowcza, twarda.
  7. Ostatnie życzenie i rzut na taśmę - techniki przeznaczone na zakończenie negocjacji. W przypadku "ostatniego życzenia" proponujemy ustępstwo drugiej strony w zamian za zakończenie negocjacji. Rzut na taśmę to oferta ustępstwa z naszej strony w zamian za zakończenie rozmów.
7. Rebus. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: