Przejdź do głównej zawartości

Negocjacje - czyli o rozwiązywaniu konfliktów cz.1

1.Pojęcie konfliktu.
Konflikt - sytuacja, w której obie strony, mając sprzeczne interesy, cele lub poglądy, stają się do siebie wrogo nastawione i dążą do uzyskania przewagi.


2. Konflikty w zespole.



3. Rozwiązywanie konfliktów.

Mediacje - dobrowolne rozwiązywanie sporu dzięki rozmowom toczącym się w obecności osoby bezstronnej - tzw. mediatora.

Arbitraż - rozwiązanie konfliktu poprzez narzucenie stronom gotowego rozwiązania opracowanego przez niezależnego, bezstronnego eksperta - tzw. arbitra.

Negocjacje - dobrowolnie podjęte rozmowy, których celem jest osiągnięcie porozumienia w sytuacji konfliktowej.

4. Zasady negocjacji.
  1. Ograniczone zaufanie do rozmówcy.
  2. Dostosowanie swojego zachowania i stylu bycia do danej sytuacji.
Skuteczny negocjator:
  • nie ma przeświadczenia, że negocjacja to walka
  • nie ma egoistycznego podejścia do negocjacji
  • nie uważa, że głośniejszy znaczy skuteczniejszy
  • nie może mieć twarzy pokerzysty
  • nie uważa, że jedna taktyka jest najlepsza
  • docenia rozmówcę
  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: