Przejdź do głównej zawartości

Menedżer w przedsiębiorstwie - czyli o kierownikach słów kilka cz. 1

1. Kierownicy na różnych szczeblach zarządzania:
Menedżer - osoba podejmująca decyzje oraz odpowiedzialna za planowanie i organizowanie pracy.

Dla nazwania osoby, która kieruje pracą innych i zarządza funkcjonowaniem firmy, używa się słów: kierownik, dyrektor, przełożony, zwierzchnik, szef. Jednak najczęściej spotykane jest określenie menedżer. Jego zadaniem jest ustalenie celu działania i dokonywanie wyboru takich zadań, których realizacja zapewni organizacji dobry byt i perspektywy rozwojowe. W zależności od wielkości przedsiębiorstwa i jego struktury wyróżniamy trzy rodzaje menedżerów: najniższego, średniego i najwyższego szczebla.

Znalezione obrazy dla zapytania kierownicy najwyzszego szczebla

2. Umiejętności kierownicze:
Kilka pojęć:
Motywowanie - proces oddziaływania na ludzi, tak aby wykonywali pracę w określony sposób i osiągnęli efekty złożone przez menedżera.
Empatia - umiejętność odbierania, rozumienia uczuć i potrzeb innych ludzi.
Strategiczne planowanie - planowanie długoterminowe, dotyczące funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Wiąże się z podejmowaniem najważniejszych w firmie decyzji. 


Aby być skutecznym menedżerem, należy posiadać umiejętności, które można podzielić na trzy grupy: umiejętności techniczne, interpersonalne i koncepcyjne, które na każdym szczeblu zarządzania mają różne znaczenie.


Znalezione obrazy dla zapytania umiejętności kierownicze


T - umiejętności techniczne - związane są z posługiwaniem się narzędziami, maszynami, stosowaniem metod i technologii.
I - umiejętności interpersonalne - związane są z kierowaniem ludźmi, motywowaniem ich, pracą w grupie, umiejętnościami negocjacji, zdolnością empatii. 
K - związane są ze zdolnością koordynowania, diagnozowania działań zatrudnionych pracowników oraz umiejętnościami strategicznego planowania i myślenia.






























Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: