Przejdź do głównej zawartości

Reklama - czyli jak wpłynąć na decyzję klienta?

1.Rodzaje i funkcje reklam:
Zazwyczaj reklamę kojarzymy z promowaniem określonego produktu lub usługi. Ale nie tylko przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą posługują się taką formą promocji - często korzystają z niej również m.in. agencje rządowe, organizacje charytatywne, muzea, instytucje kościelne oraz partie polityczne.

Reklama - płatna forma prezentacji pomysłów, dóbr, usług odbywająca się bez osobistego udziału sponsora, producenta lub sprzedawcy, skierowana do szerokiej rzeszy odbiorców.

Znalezione obrazy dla zapytania rodzaje reklam

Reklama jest jednym z elementów promocji mix, obok promocji sprzedaży, sprzedaży osobistej oraz public relations.

Znalezione obrazy dla zapytania podział reklamy ze względu na cel

2.Perswazja w reklamie:
Skuteczna reklama powinna nakłonić konsumenta do zmiany swojego zachowania i kształtować pozytywna postawę w stosunku do promowanych produktów lub usług. Aby wzmocnić jej przekaz, twórcy często sięgają do technik perswazji, czyli starają się wpływać na myśli i emocje odbiorcy.


Znalezione obrazy dla zapytania rodzaje technik w perswazji


3.Oddziaływanie reklamy na klienta:
Aby ogłoszenie reklamowe przyniosło zakładany efekt, jego twórcy powinni umieścić w bodźce tak, aby najpełniej oddziaływały na klienta. W praktyce często stosuje się model AIDA, którego nazwa jest akronimem od angielskich słów: attention, interest, desire, action. Każde z nich wskazuje obszar zachowania odbiorcy, na który reklama powinna wywrzeć wpływ.
  • attention (uwaga) - zwrócenie uwagi najczęściej za pomocą kontrastowych kolorów, znanej muzyki, dużego rozmiaru, elementu przestrzennego zazwyczaj na płaskiej powierzchni reklamowej.
  • interest - zainteresowanie treścią przekazu reklamowego za pomocą intrygujących zwrotów, wiarygodnych obietnic, fotografii, które przekłada się na zaciekawienie, zaintrygowanie reklamowanym produktem, usługą lub ideą.
  • desire (pragnienie) - wzbudzenie chęci zakupu, skorzystania z usługi lub przyłączenia się do reklamowej akcji społecznej, osiągane zazwyczaj poprzez perswazję, grę słów, odpowiednią oprawę graficzną, zestawienie danych dotyczących produktu ze statystykami lub produktami konkurencyjnymi.
  • action - pobudzenie do działania, które ma zaspokoić pragnienie wywołane na wcześniejszym etapie, często realizowane za pomocą podania danych kontaktowych producenta lub sprzedawcy, adresu strony internetowej czy sklepu, w którym można nabyć produkt.
Niezwykle istotnym elementem każdego ogłoszenia reklamowego jest krótkie, chwytliwe hasło, jednoznacznie kojarzące się z określonym produktem lub przedsiębiorstwem (slogan). Przykładem sloganów mogą być: "Zawsze Coca-Cola", "Gilette - najlepsze dla mężczyzn".

Znalezione obrazy dla zapytania cechy sloganu


Znalezione obrazy dla zapytania wpływ reklamy na konsumenta


CIEKAWOSTKA:
Jednym ze współczesnych nurtów reklamowych jest guerrilla marketing, zwany też reklamą partyzancką. Jego ideą są niestandardowe akcje, zbliżone do happeningów, które przy niewielkich nakładach finansowych mogą przełożyć się na wymierne korzyści dla firmy lub marki. Przykładem może być akcja przeprowadzona w dniu otwarcia Złotych Tarasów w Warszawie. Do galerii wkroczyło wówczas kilkadziesiąt osób, ubranych w jednakowe białe kurtki z napisem; "Na Allegro może kupisz to taniej". Szacunkowy koszt tej akcji nie przekroczył ceny emisji ogłoszenia reklamowego w ogólnopolskiej gazecie, a efekt z pewnością był spektakularny.

















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: