Przejdź do głównej zawartości

Inne usługi bankowe - co jeszcze oferują banki?

1. Usługi bankowe typu ROR (służy do przechowywania, dysponowania i oszczędzania pieniędzy)


2. Elementy umowy prowadzenia konta osobistego:


3. Elementy numeru konta IBAN 

4. Przykładowe kody SWIFT:
  • Alior Bank : ALBPPLPW
  • Citibank Handlowy : CITIPLPX
  • GETIN Bank: GBGCPLPK

5. Aby zachęcić klientów do korzystania ze swoich usług, banki prześcigają się w kreowaniu różnego rodzaju lokat. W ostatnim czasie na rynku można było znaleźć:
  • lokaty progresywne - czyli takie, których oprocentowanie rosło z miesiąca na miesiąc, by zniechęcić klienta do wycofania gotówki przed terminem
  • podwójne - obejmujące jakby dwie lokaty : połowa zdeponowanych środków jest zamrożona na połowę czasu z wysokim oprocentowaniem, druga część jest oprocentowana znacznie niżej
  •  lokaty degresywne - nietypowa propozycja marketingowa: zysk jest odwrotnie proporcjonalny do czasu, na jaki lokowane są pieniądze.
Wspólną cechą dwóch ostatnich usług jest kapitalizacja, czyli okresowe naliczanie odsetek.

6. Podatek od dochodów kapitałowych 
Przykład:
Jeśli zysk z naszej lokaty wynosi 56,38 zł, podatek Belki obliczamy w następujący sposób:
  1. Zaokrąglamy kwotę do pełnych złotówek 56,38 zł = 56 zł
  2.  Obliczamy 19% z 56 zł = 10,64 zł
  3. Kwotę podatku do opłacenia zaokrąglamy wg zasady kroku pierwszego 10,64 zł = 11zł
 Zatem 11 zł to podatek, który należy odprowadzić do Urzędu Skarbowego.


7. Czynniki wpływające na wybór banku:
  • ponoszenie opłaty,
  • wiarygodność banku,
  • oprocentowanie,
  • możliwość rozwiązywania umowy przed terminem,
  • sposób naliczania odsetek,
  • czas trwania usługi,
  • sieć bankomatów,
  • usługi dodatkowe,
  • rodzaj wymaganych zabezpieczeń.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: