Reklamacje:
1.KILKA WAŻNYCH POJĘĆ:
*Niezgodność towaru z umową - sytuacja, w której produkt nie nadaje się do celu, w jakim jest zwykle używany.
https://praktykapsychologiczna.net/asertywnosc-lepsza-jakosc-zycia/ |
*Asertywność - postawa, dzięki której człowiek wyraża swoje uczucia, życzenia czy też opinie przy zachowaniu szacunku.
2.ZASADY SKŁADANIA REKLAMACJI:
* reklamację składamy w formie pisemnej. Jeśli zanosimy ją do sprzedawcy to należy przygotować ją w dwóch egzemplarzach : jeden zostawiamy w sklepie, a drugi z potwierdzeniem (pieczątka sklepu, data, podpis sprzedawcy). Można wysłać listem poleconym;
* w reklamacji należy umieścić datę, dane personalne, nazwę i adres sklepu, w którym zakupiono towar, nazwa towaru, opis na czym polega niezgodność towaru oraz żądania wobec sprzedawcy. Do tego pisma dołącz kopię paragonu lub rachunku, jeśli jest ich brak może być wyciąg z karty bankowej lub podstemplowana gwarancja na produkt;
* na początku można zażądać od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany na inny produkt, my o tym decydujemy. Sprzedawca nie może sam zdecydować się na naprawę, jeśli my nie wyrazimy na to zgody. Jeżeli naprawa ani wymiana nie są możliwe, możemy zażądać zwrotu pieniędzy. Natomiast jeśli okaże się, że wada jest nieistotna możemy poprosić o obniżkę ceny;
* na złożenie reklamacji mamy 2 miesiące od momentu ujawnienia wady towaru, jeśli chodzi o żywność są to 3 dni od momentu otwarcia fabrycznego bądź zakupienia. Ochrona prawna przestaje obowiązywać po 2 latach od momentu zakupu, a rzeczy używane po roku;
* sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych do ustosunkowania się do naszego żądania, jeśli w ciągu tego terminu nie podejmie żadnych kroków, oznacza to, że reklamacja powinna zostać rozpatrzona;
* prawo nie precyzuje terminu, w jakim sprzedawca musi dokonać naprawy bądź wymiany towaru na nowy;
Przykład pisma z reklamacją
http://nawzor.pl/reklamacja-zwrot-uszkodzonego-towaru/ |
Komentarze
Prześlij komentarz