Przejdź do głównej zawartości

Jakie prawa rządzą reklamacją?


Reklamacje:



1.KILKA WAŻNYCH POJĘĆ:
*Niezgodność towaru z umową - sytuacja, w której produkt nie nadaje się do celu, w jakim jest zwykle używany.
https://praktykapsychologiczna.net/asertywnosc-lepsza-jakosc-zycia/
*Gwarancja - dobrowolne oświadczenie producenta lub importera dotyczące obowiązków gwaranta i uprawnień kupującego.

*Asertywność - postawa, dzięki której człowiek wyraża swoje uczucia, życzenia czy też opinie przy zachowaniu szacunku.




2.ZASADY SKŁADANIA REKLAMACJI:

* reklamację składamy w formie pisemnej. Jeśli zanosimy ją do sprzedawcy to należy przygotować ją w dwóch egzemplarzach : jeden zostawiamy w sklepie, a drugi z potwierdzeniem (pieczątka sklepu, data, podpis sprzedawcy). Można wysłać listem poleconym;

* w reklamacji należy umieścić datę, dane personalne, nazwę i adres sklepu, w którym zakupiono towar, nazwa towaru, opis na czym polega niezgodność towaru oraz żądania wobec sprzedawcy. Do tego pisma dołącz kopię paragonu lub rachunku, jeśli jest ich brak może być wyciąg z karty bankowej lub podstemplowana gwarancja na produkt;

* na początku można zażądać od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy lub wymiany na inny produkt, my o tym decydujemy. Sprzedawca nie może sam zdecydować się na naprawę, jeśli my nie wyrazimy na to zgody. Jeżeli naprawa ani wymiana nie są możliwe, możemy zażądać zwrotu pieniędzy. Natomiast jeśli okaże się, że wada jest nieistotna możemy poprosić o obniżkę ceny;

* na złożenie reklamacji mamy 2 miesiące od momentu ujawnienia wady towaru, jeśli chodzi o żywność są to 3 dni od momentu otwarcia fabrycznego bądź zakupienia. Ochrona prawna przestaje obowiązywać po 2 latach od momentu zakupu, a rzeczy używane po roku;

* sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych do ustosunkowania się do naszego żądania, jeśli w ciągu tego terminu nie podejmie żadnych kroków, oznacza to, że reklamacja powinna zostać rozpatrzona;

* prawo nie precyzuje terminu, w jakim sprzedawca musi dokonać naprawy bądź wymiany towaru na nowy;

Przykład pisma z reklamacją


http://nawzor.pl/reklamacja-zwrot-uszkodzonego-towaru/


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: