- planowanie produktu (produkt, opakowanie, znak fabryczny)
- informowanie rynku (badania rynku, segmentacja rynku)
- dystrybucja (kanał dystrybucji, system sprzedaży)
- aktywizacja sprzedaży (współpraca z konsumentami i otoczeniem, aktywizacja sprzedaży)
- geograficzne - klimat, topografia, miejsce zamieszkania (miasto, wieś);
- demograficzne - wiek, płeć, wyznanie, rasa, wykształcenie, stan cywilny, zdrowie, budowa ciała;
- ekonomiczne - źródło dochodu i jego wysokość, zawód, wielkość posiadanego majątku;
- społeczne - styl życia, osobowość, klasa społeczna.
https://mfiles.pl/pl/index.php/Marketing_mix |
Cena (price):
- koszt wyprodukowania - cena czynników produkcji
- polityka marketingowa - cena produktu sprzedawanego tylko w ekskluzywnym opakowaniu będzie inna niż w opakowaniu standardowym
- zachowania innych firm na rynku
- intensywna - stosowana przy produktach powszechnych, używanych przez większość konsumentów na co dzień, a polega na oferowaniu towarów w jak największej ilości miejsc;
- selektywna - ma ograniczoną liczbę miejsc, w których możemy nabyć dany towar;
- wyłączna (ekskluzywna) - stosowana w przypadku ekskluzywnych wyrobów, oferowanych przez wyselekcjonowanych sprzedawców
- promocja sprzedaży - próbki, konkursy;
- public relations - gazetki firmowe, targi;
- sprzedaż osobista - prezentacja produktu;
- reklama.
- marketing zapachowy - nazywany aroma-marketingiem to używanie różnego rodzaju aromatów, w celu wywołania przyjemnych odczuć wśród klientów.
- marketing szeptany - zachęcanie konsumentów, aby mówili o produkcie, przekazywali informacje i własne opinie kolejnym osobom. Formami marketingu szeptanego mogą być:
- marketing wirusowy - tworzenie zabawnych komunikatów dotyczących danego produktu;
- brand blogging - tworzenie blogów tematycznych;
- community marketing - tworzenie społeczności wspierających dany produkt;
- product seeding - przekazywanie osobom, które w jakiś sposób mają wpływ na opinię otoczenia
Ciekawy tekst muszę przyznać;) Teraz sprawa wygląda zupełnie inaczej. Agencji reklamowych jest bardzo dużo, a tworzenie stron internetowych jest powszechne, jest na to spory popyt. Trzeba tu również postawić na skuteczne pozycjonowanie stron.
OdpowiedzUsuńWarto stawiać na różne rodzaje reklamy.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń