Przejdź do głównej zawartości

Działania marketingowe - czyli jak sprzedać produkt?

1. Działania marketingowe:
  • planowanie produktu (produkt, opakowanie, znak fabryczny)
  • informowanie rynku (badania rynku, segmentacja rynku)
  • dystrybucja (kanał dystrybucji, system sprzedaży)
  • aktywizacja sprzedaży (współpraca z konsumentami i otoczeniem, aktywizacja sprzedaży)
Identyfikacja klientów:
  • geograficzne - klimat, topografia, miejsce zamieszkania (miasto, wieś);
  • demograficzne - wiek, płeć, wyznanie, rasa, wykształcenie, stan cywilny, zdrowie, budowa ciała;
  • ekonomiczne - źródło dochodu i jego wysokość, zawód, wielkość posiadanego majątku;
  • społeczne - styl życia, osobowość, klasa społeczna. 
Marketing mix (4P: product, price (cena), promotion, place (dystrybucja):
https://mfiles.pl/pl/index.php/Marketing_mix 
Produkt:
Cena (price):
  •  koszt wyprodukowania - cena czynników produkcji
  • polityka marketingowa - cena produktu sprzedawanego tylko w ekskluzywnym opakowaniu będzie inna niż w opakowaniu standardowym
  • zachowania innych firm na rynku 
Dystrybucja (place):
  • intensywna - stosowana przy produktach powszechnych, używanych przez większość konsumentów na co dzień, a polega na oferowaniu towarów w jak największej ilości miejsc;
  • selektywna - ma ograniczoną liczbę miejsc, w których możemy nabyć dany towar;
  • wyłączna (ekskluzywna) - stosowana w przypadku ekskluzywnych wyrobów, oferowanych przez wyselekcjonowanych sprzedawców
 
Promocja, elementy promocji:
  • promocja sprzedaży - próbki, konkursy;
  • public relations - gazetki firmowe, targi;
  • sprzedaż osobista - prezentacja produktu;
  • reklama.
2. Trendy w marketingu.
  • marketing zapachowy - nazywany aroma-marketingiem to używanie różnego rodzaju aromatów, w celu wywołania przyjemnych odczuć wśród klientów.
  • marketing szeptany - zachęcanie konsumentów, aby mówili o produkcie, przekazywali informacje i własne opinie kolejnym osobom. Formami marketingu szeptanego mogą być: 
    • marketing wirusowy - tworzenie zabawnych komunikatów dotyczących danego produktu;
    • brand blogging - tworzenie blogów tematycznych;
    • community marketing - tworzenie społeczności wspierających dany produkt; 
    • product seeding - przekazywanie osobom, które w jakiś sposób mają wpływ na opinię otoczenia
 

Komentarze

  1. Ciekawy tekst muszę przyznać;) Teraz sprawa wygląda zupełnie inaczej. Agencji reklamowych jest bardzo dużo, a tworzenie stron internetowych jest powszechne, jest na to spory popyt. Trzeba tu również postawić na skuteczne pozycjonowanie stron.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto stawiać na różne rodzaje reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ubezpieczenia - czyli myślenie "na przyszłość"

http://www.get-money.pl/oferta/produkty-finansowe/ubezpieczenia-ubezpieczenie 1. Ubezpieczenie - świadczenie pieniężne zwane odszkodowaniem, wypłacane przez ubezpieczyciela, gdy zaszły zdarzenia opisane w umowie. 2. Rodzaje ubezpieczeń : * osobowe   - od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) - przedmiotem tego ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwych wypadków i zdarzenia o których była mowa w umowie, np. zawał serca - na życie - wybierając formę ochronną ubezpieczający płacąc składki zapewnia bliskim wypłatę pieniędzy w razie śmierci, natomiast forma ochronno - oszczędnościowa pozwala zabezpieczyć swoją przyszłość (ciągle odkładają pieniądze, a w czasie wypłacenia pieniędzy, mogą je przeznaczyć na dowolne potrzeby)  * majątkowe - posiadanego majątku - zabezpieczamy to, co stanowi dla nas wartość, np. dom, komputer, biżuterię  - od odpowiedzialności cywilnej (OC) - wypłacane są osobom, które doznały szkody w wyniku naszych działań. Kiedy jesteś

Współpraca między pracownikami - czyli o pracy grupowej cz.1

1. Specyfika grupy: Rola - oczekiwania innych wskazujące, jak powinna zachowywać się osoba zajmująca w grupie określoną pozycję. Grupa - osoby pozostające ze sobą w bezpośrednim kontakcie i  podejmujące wspólne działania. Grupa może być formalna (tworzona wraz ze strukturą firmy) lub nieformalna (na zasadzie wzajemnej sympatii). 2. Role grupowe firmy. 3.Wady i zalety pracy indywidualnej i zespołowej: Praca indywidualna - pracownik sam wykonuje powierzone mu zadania, Zespół - są to dwie lub trzy osoby, które współpracują ze sobą, dążąc do zrealizowania wspólnego celu, Efekt synergii - współdziałanie osób w zespole da efekty korzystniejsze niż suma efektów wypracowanych przez indywidualne osoby.    ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ 

Etyczne przedsiębiorstwo - czyli o uczciwości wobec interesariuszy

1. Ważne pojęcia: Etyka biznesu - to oceny, normy, zasady oraz ideały określające właściwe zachowania i działania w prowadzeniu działalności gospodarczej. Interesariusz - osoba, instytucja, organizacja lub grupa społeczna, mająca związek z działalnością przedsiębiorstwa. Kodeks etyczny - dokument opisujący wartości i zachowania, jakie uważa się za właściwe. Outplacement - wsparcie zwolnionych pracowników podczas poszukiwania przez nich nowych możliwości zatrudnienia. 2. Wartości etyczne: uczciwy, sumienny, prawdomówny,  lojalny, sprawiedliwy, przestrzegający prawa. 3. Obszary problemów etycznych dot. przedsiębiorstwa:  4. Etyczne działania wobec interesariuszy: